En sorts kärlek

När vi reste omkring i Sydamerika blev det väldigt många bussresor. Jag tror vi åkte typ 24-timmarsresor i snitt var tredje dag. I och med all denna busstid slukade vi böcker och Johanna hade med sig några böcker hon hade blivit rekommenderad och en av dessa var En sorts kärlek skriven av holländaren Ray Kluun.

 

Jag vet inte hur många peruaner, bolivianer och chilenare som blivit oroliga för den där ledsna blondinen på bussen som läste den där boken. För det var så berörd man blev av denna bok. Man grät, läste en sida och grät lite till och jag trodde inte det kunde bli värre. Tills igår, när vi valde att se filmen. Vi grät ikapp och jag tror aldrig jag gråtit så mkt till en film, någonsin. Men efter ha läst boken och sett filmen, väljer jag ju boken, vilken gjorde alla personerna mer rättvisa. Se den, läs den och släpp känslorna fria!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0