Puss Puss!

I förra veckan surfade jag omkring lite och fick syn på Benettons senaste reklamkampanj, Unhate. I kampanjen pussas olika män vilka alla sitter på oerhört mycket makt. Bland annat ses påven pussa en imam, något som inte verkar poppis i Vatikanen. Vad jag tycker om kampanjen? Jag älskar den, önskar innerligt att jag hade varit med o skapat den. Men icke sa nicke, dock vill jag gärna hjälpa till o sprida vidare den.



Att Vatikanen inte vill att detta publiceras förstår gemene man. Dock har jag funderat lite på om det beror på att påven pussar en annan karl, vilket innebär att han både sysslar med med något så okyrkligt som homosexualitet eller/och inte håller sig till sin he/shetox (läs celibat). Annars är det ett ganska fint bevis på kyrkans egentliga budskap, älska din nästa. Utöver denna härliga mix finner vi ju också Syd- och Nordkoreas högsta män mysa lite granna och även Israel och Palestina får förenas i en puss.

Dessa pussar får mig att tänka vidare, vilka ska pussas mer? Ohly o Åkesson?  Scar o Mufasa?
Pussas mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0