You can´t break a broken heart

På något konstigt vis har nästan alla mina samtal den senaste veckan handlat om olycklig kärlek, eller egentligen kärlek på alla sätt, men främst den olyckliga. Den olyckliga kärleken är oftast obesvarad och man tycker ju att man borde anpassas efter varandra, typ en liten amor-ängel som flyger runt och skjuter pilar. Det är egentligen konstigt att en person kan bosätta sig i en annan persons huvud och åsamka så mycket antingen glädje eller smärta.

Jag satt med tre kära vänner och diskuterade om det faktiskt är så att det bara finns en för just dig, eller om det inte är så. Kommer man då vara ensam resten av livet? Eller finns det en för dig varje period i ditt liv? Kan man då ha en person i två "perioder" eller i en övergångsperiod? Det är mystiskt det där.

En av våra föreläsare hävdar att man själv bestämmer vem man blir kär i. Detta vill jag hålla med om, men egentligen säger det emot sig själv, för då skulle ju all olycklig/obesvarad kärlek inte existera. Jag sökte på ordet kärlek på både SAOL och på NE.se och det finns ingen förklaring till ordet på någon av sidorna. Kanske man inte kan sätta ord på känslan kärlek? Vad vet jag?

 Håkan har ju en ganska sund inställning till det där med kärlek och jag kan inte annat än att hålla med;
För jag älskar ingen alls, sånt där är slöseri med tid...

Kram på er från analyserande Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0