I believe that junk food tastes so good because it's bad for you

Varför vill man alltid ha det man inte kan få?

En bil till exempel, hade vart jättetrevligt att ha. Då menar jag inte ett lyxigt vrålåk som jag kan stila runt med på campus utan jag kan nöja mig med en liten skruttbil som fungerar. Som min nyckepliga. Som mamma och pappa sålde. Henne vill jag ha tillbaka.

Robert Pattinson som ett annat exempel. Jag vet att han inte träffat mig än, och är sådär jättegulligt-puttinutt-kär i sin motspelerska, men ändå. Jag sitter ju här i Växjö och väntar.

Sen hade det ju varit trevligt med en resa också. Helst till ett spansktalande land, helst till Guatemala. Men hey jag är inte kräsen i val av land heller. Men helst inte Danmark, för där jag var jag förra veckan.

Listan kan göras lång men inte ska jag tråka ut er med den. Poängen är dock det faktum att man är ett sådant pucko som jämt vill ha saker som inte är bra för en, eller att man helt enkelt inte kan få det man vill ha. Har diskuterat detta ämne med min kära bundsförvant Emelie ett par gånger och svaret på denna fråga är helt enkelt att man vill ha det för att man inte kan få det. Kan man få det är det inte lika roligt längre och då inser man att gräset inte är grönare på andra sidan. Fast en resa hade fortfarande varit kul. För jag vet att gräset är grönare där, bokstavligt talat.

Nu är det hemtentadags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0