Snön ligger vit på taken, och endast Linda är vaken

Så kändes det när vi traskade hem i lördags kväll. Det var snöstorm och jag var tvungen att gå de 3 minutrarna och 11 sekundrarna från Anna helt ensam. Det var så mycket snö att det läckte in i mina högklackade skor. Då är det massa med snö för att vara i Göteborg. Hade vart hemma hos Charlotte innan och haft det trevligt för att säga hejdå eftersom den gotteråttan ska åka och säsonga i Chamonix. Jag tyckte hon kunde komma och säsonga i Växjö, men det var tydligen inte ett uppskattat förslag.

Snöstormen föjdes av söndagsmys med mami. Vi åkte i snöstormen in till Haga julmarknad där vi strosade omkring, shoppade lite julklappar (mest till oss själva) och mamma visade hennes första lägenhet. Hennes hyra hade legat på 295 kronor i månaden och hon hade inget varmvatten och toa i svalen. Kräsen blir utan som vi säger?

Papi fyllde hela 52 år igår och vi åt en trevlig middag och vi fick presenter av honom eftersom han göttat sig i London hela helgen. Jag vet, han ska ju få presenter av oss när han nått den heliga åldern 52, men det fick han det med.

Ikväll ska vi hem till min andra familj, Finsbäck. Där ska vi dricka julgrogg, äta mat, laga knäck (över oss alla?) , göra mozartkulor och titta på Sunes jul.

Vad jag försöker komma fram till är nog att jag blivit väldigt hemmakär och tycker den här veckan har gått alldeles för fort, speciellt eftersom jag har en hel hemtenta som borde skrivas på.

Jag gillar mitt Göteborg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0