Orättvisa

När jag var liten sa jag alltid till mamma och pappa att saker och ting var orättvist. Det var orättvist att Carl fick nåt finare än jag, det var orättvist att de andra fick vara ute längre än jag på kvällarna och det var orättvist att saker och ting inte var rättvist. Jag, och alla andra också tror jag, blev kontrade med frasen : Livet är inte rättvist.
Då handlade det om saker man ville ha, alla ungar är ju giriga (i alla fall ungar i västvärlden) och att man ville ha större frihet. Idag förstår man ju att man inte lät en 14-åring springa ute om nätterna, för det är inte okej, men då, då var det orättvist. Idag har man förstått att saker och ting faller sig olika för olika människor. Och idag, trettonde december 2010, tycker jag för första gången på länge, att fan va saker och ting är orättvisa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0